Mashinky.cz

Aktualizace: vizuální update

Ahoj Mashinkáři, 10.ledna byla vydána aktualizace do hry, která má na starosti spíše kosmetické úpravy stávajících prvků, které si detailněji rozebereme níže.

Při neustálé práci na další epoše si Honza odskočil na pár dní k vyhlazení zrnící vzdálené tratě a především trakčního vedení a nakonec je z toho následující souhrn změn.

I've finished improvements of rail rendering and optimization! This will be included in the next update.- Overhead wires redesign- Wires anti aliasing shader- Rail frets antialiasing shader- Rail frets specular highlights- Gravel border improved- Less gravel on the ground- 50% polygons removed (=rendering speed up)

Zveřejnil(a) Mashinky dne Neděle 5. ledna 2020

 

Redesign trakčního vedení

Dráty elektrického trakčního vedení jsou nově tenčí a více odpovídají realitě. Změnily se trochu i některé tvary / spoje apod.

Anti-aliasing shader pro trakční vedení

Dráty ve větších vzdálenostech způsobovaly zrnění (tzv aliasing), působící, jako by se drát občas přerušil v závislosti na umístění kamery. Nyní se drát v dálce začne nepřerušený zprůhledňovat až postupně zmizí. Už nedochází k žádnému zrnění.

Anti-aliasing shader pro pražce

Také pražce v dálce způsobovaly zrnění a tzv.moire efekt (interferenci pražců a pixelů obrazovky). I toto se podařilo zcela odstranit.

Odlesky na pražcích

Je to spíše experiment, nežli nějaké pozorování z reálného světa, ale jsou přidány na pražce odlesky.

Zlepšena hranice železničního náspu

Železniční násep se vždy ostře zařezával do terénu a ona ostrá hrana působí rušivě. Proběhla řada změn, aby došlo ke zlepšení (postupné utlumení normal a glossiness textur, posun okraje hloub do terén, otočení normál geometrie nahoru, aby více odpovídaly okolnímu terénu apod.).

Méně štěrku kolem trati

Proběhla změna masky, definující štěrk přímo na terénu kolem trati. Nyní je ho méně a vzhled tratě se tím o trochu zlepšil.

Optimalizace vykreslování tratě

Je to trochu s podivem, ale zlepšením vizuální stránky se, jako vedlejší efekt, odstranila skoro polovina polygonů geometrie tratě. Tím se i nepatrně zrychlilo vykreslování. Důvodem bylo odstranění neprůhledné – solid – geometrie (pražců a drátů), která způsobovala zrnění v dálce. Namísto toho se používají pouze plochy s průhlednou texturou a pár shader triků pro vykreslování. Výsledkem je odstranění zrnění, lepší vizuální kvalita a vyšší rychlost vykreslování. Což je velice dobrá zpráva!

Efekt hloubky ostrosti na pražcích a trakčním vedení

Do hry byla implementována možnost rozostření průhledných povrchů (zatím použité spolu s novým efektem pro pražce a dráty). Je to trochu hloupý trik, ale namísto rozostření výsledného obrazu se rozmazává už při vykreslování průhledné geometrie pomocí propojení výpočtu coc (míra rozostření podle parametrů kamery) a stupeň mipmap (nižšího rozlišení textur).

Filtrování měkkých stínů

Došlo k vylepšení filtrování stínů pomocí Honzového nápadu se semi-náhodnou texturou šumu namísto té zcela náhodné. Tato je více koherentní a lépe se hodí na další zpracování obrazu.

Kvalita stínů

Nyní máme možnost výběrem kvality stínů v menu hry ovlivnit i jejich rozlišení (nejen frekvenci, v jaké se aktualizují). Díky tomu tak můžeme dosáhnout dvojnásobné přesnosti (4x více bodů), nebo naopak rychlejšího vykreslování na slabším hardwaru.

Co na změny říkáte? Všimli jste si jich vůbec? Které nejvíce oceňujete? 🙂

Zdroj: Steam Mashinky

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..