Ahoj Mashinkáři!
Při práci na některých nadcházející změnách (jako je větší mapa nebo vícero hráčů), se Honza zaměřil na optimalizace. Také se zaměřil na některé komunitní požadavky, jako jednosměrné silniční stanice, opravil desítky nahlášených chyb (a pravděpodobně přidal nějaké nové), vylepšil režim chůze a jízdy (třeba viditelnost návěstidel ze sedadla řidiče) atp.
Optimalizace výkonu
Největší rozdíl je v konstrukčním režimu, kde v podstatě Honza úplně nahradil způsob vykreslování hranatého izometrického stavebního terénu. V realistickém režimu terén mění svou geometrii na základě vzdálenosti od kamery. Všechny detaily, jako například maska skály, musí být zapečené do textur.
S touto aktualizací se stejná optimalizace používá také pro stavební terén. V tomto případě shader musí napodobovat polygony a správné hranaté stínování, textury atd. Takže musel nakonec nahradit celý shader terénu a způsob vykreslování ve stavebním režimu.
Existuje ale řada dalších optimalizací, v podstatě by celá hra měla běžet mnohem plynuleji. Zde je alespoň seznam oblastí:
- Vylepšení výkonu ve stavebním režimu (geometrické zjednodušování terénu a imitace vykreslování jednotlivých polygonů)
- Rychlejší vykreslování vozidel
- Lepší správa a úspornější vykreslování stínů
- Časový limit pro aktualizaci dlaždic terénu (hra nezamrzne, pouze na čas sníží FPS)
- Rychlejší výpočet zarůstání bláta a zachumelování sněhem
- Rychlejší raycast do terénu (klik myší daleko od kamery)
- Optimalizace mergování dirty areas (způsobovalo zamrznutí při přechodu do další epochy)
- Konzolidace volání skriptu OnConstruct (způsobovalo zamrznutí při přechodu do další epochy)
- Lodbaker generování geometrie vzdálených objektů na mapě
- Vzdálenost vykreslení kaskádových stínů reaguje na max viditelnost
Ultra oddálení
- Díky tolika úspěšným optimalizacím se podařilo konečně prodloužit vzdálenost pohledu a přinést Vám plné oddálení. Konečně tak můžeme vidět celou mapu.
Jednosměrná silniční zastávka
- Přidal jednosměrné silniční zastávky a upravil AI, aby je správně používal. Stále existují situace, kdy auta nemusejí plně využít kapacitu jednosměrných stanic, ale snad brzy všechny případy identifikují a vyřeší je.
Vylepšení
- Režim chůze umožňuje vstup do tunelů, kolize se stromy, správnou kolizi se zemí kolem budov, jde vstoupit do pískového a vápencového lomu a hra správně reaguje, když hráč propadne terénem.
- Vylepšená fyzika akcelerace mašin (odpor vzduchu byl nesprávně ovlivněn aktuálním výkonem, namísto aktuální rychlostí)
- Přepracovány všechny vlakové kamery, aby vám téměř ve všech případech umožňovaly vidět návěstidlo z kabiny strojvůdce. Také jsou zmenšená návěstidla a ještě více se tím zlepšila viditelnost
Opravy
- Opravena vizuální chyba stavebního terénu na Linuxu, Macu a některých grafických procesorech Intel
- FPS omezovač ukládá / načítá svoji hodnotu
- Opravený pád při načítání
- Opravená vozidla se na stanicích otáčejí, i když neexistuje žádná platná cesta