Opět po delší době přinášíme souhrn dlouho očekávané 5.éry! Změn je pořádná porce a to znamená opět hodiny strávených u této skvělé hry! Někteří již určitě vyzkoušeli v experimentální verzi, kdo však odolal a nechal si toto překvapení po vydání aktualizace, tak je jistě mile překvapen. 🙂
Stručně hlavní změny:
- 5 nových lokomotiv (3 elektrické, 1 naftová, 1 lokomotiva za splněný úkol), 6 nových vagónů (1 vagón za splněný úkol)
- 3 nové průmyslové budovy včetně vylepšení
- 2 nové budovy bez vylepšení
- 6 nových úkolů, 1 éra úkol
- 1 new cargo type
- 1 new track type, new depot
- new sounds, particle, camera positions, fixes, features, visual effects, etc.
Elektrifikovaná trať:
- Elektrifikovaná trať (UI, 3D aktiva, herní parametry & vyvážení, přechodové části, AI hledání cesty, nové depo)
Pole:
- Generátor pole (respektuje tvar terénu, vysekávání do kompaktních tvarů, výběr množství v dialogovém okně „nová hra“, nástroje pro výsadbu a odstraňování, omezení stromů na polích)
- Typ pole – kukuřice, obilí, slunečnice
- Funkce Shader pro pole, která rostou na jaře, podzimní sklizeň, ořezávání kameny, samostatná „sklízecí“ geometrie (ohraničení zůstává i v zimě)
- Typ pole přesunut do xml – takže pole jsou také modifikovatelná!
- Generování polí i do starších uložených her
Script:
- Nové úkoly pro 5.éru
- Bonusové vagóny jsou v depu přítomny i v případě, že majitel quest nevidí
Budovy:
- Ropná (Olejová) elektrárna, vylepšení
- Uhelné elektrárna, vylepšení
- Farma, vylepšení
- Sklárna (budova z úkolu)
- Obchod s jídlem
- Časová modernizace uhelného dolu
Vozidla:
- Nová Ragulin dieselová lokomotiva
- Nová elektrická lokomotiva Alligator
- Nová elektrická lokomotiva E118
- Nová elektrická lokomotiva E66 Azakase
- Nový osobní, poštovní a restaurační vůz
- Nový dřevěný vůz
Vykreslování:
- Všechny textury jsou nyní komprimovány (menší stopa HDD, rychlejší streamování)
- Průhledný průchod (brýle)
- Fresnelově řízený lesk
- Překryvy pro typ stopy (pomocníci pro upgrade trasy)
- Randomizer zpoždění částic vozidla (řízený jeho xml parametry)
- Nová elektrická lokomotiva
- Vylepšené detaily prostřednictvím interpolace vzdálenosti
Zvuky:
- Nové sady zvuků pro elektrifikované lokomotivy
- Nové zvuky pro olejovou (ropnou) elektrárnu, uhelné elektrárny, farma
- Referenční zvuky rychlosti lokomotivy (nepotřebuje aktuální maximální otáčky) – to zajistí větší variace zvuku motoru
Uživatelské rozhraní:
- Opětovným vybráním filtru typu vagón / lokomotiva v depu jsou všechny znovu aktivovány
- Preferovaná skladba (pouze při použití klávesových zkratek) je nyní automaticky aktualizována, jakmile se objeví nová skladba nebo po načtení / spuštění nové hry
- Třídění rozlišení obrazovky (nabízí také celou obrazovku několikrát s různými frekvencemi)
- 55 nových kamer a 24 kamer z vozidel
- Vozidlo zobrazuje ikonu depa, když míří do skladu
- Chybějící nebo nebezpečná okna systému ukazují pouze 10 prvních modů a „…“ místo zbytku, aby se vešly na obrazovku
Hra:
- Všechny tratě vrátí plnou cenu, jakmile budou odstraněny (takže hráč může získat tokeny zpět odstraněním tratě)
- Vlak vybere výjezd depa podle typu trati (pro bug depa s více výjezdy)
- Depa s více výjezdy jsou nyní možné i pro situaci jedno-depo (můžete umístit několik dep dohromady)
- Vylepšení také na základní trať (downgrade z libovolného typu tratě na základní)
- Generátor umístí budovy blíže k okraji mapy – až 5 dlaždic namísto 5%
- Parametry pro všechna nové vozy a vagóny, několik iterací, vyvažování
Optimalizace:
- Lepší stříhání rostlin, hladkého terénu a trávy
- Rychlejší generování nové mapy a načítání uložených her
Opravy:
- Vydání smyčky GPU, přepínání na celé obrazovce (dosud nebyl ověřen veškerý výskyt)
- Výpočet velikosti textu Wring UI (způsobil prázdné místo v chybějícím okně seznamu módů)
- Délka trávy, špatné ořezávání, přidávala na skalách trávu
- Blikání při vykreslování velkých budov daleko od kamery
- Nelze načíst hru, když některé mody chybí a jiné jsou nebezpečné
- Vlak nepřeskočí body na trase, když je ihned po plném vyložení / naložení
- Odstranění zbytečných mezer na začátku a konci názvu módu
- Nerozhodný lod přechod
- Některé problémy se skriptem
- Oříznutí trávy a polí v blízkosti spodního okraje obrazovky
- Názvy typů terénu
- Problém generování mapy (způsobil zpomalení generování)
- Mořská pěna vykreslování
- Tráva & Pole masky, kde most končí, také pro upgrady stanic a jejich vylepšení
- Oprava nákladů na vylepšení (zohlednit také náklady na prodej)
- Odebrán štěrk pod městskými budovami, místo toho se používají travnaté a štěrkové cesty
- Použití Enter, když chybí okno módů, již neshodí načítání hry
- Havárie / poškození vzdálené geometrie po úpravě mapy
- Obnovení depa po vylepšení tratě uvnitř
- Tuny problémů se sklem a poli při jejich implementování