Ahoj mashinkáři!
Dnes se do hry neplánovaně dostává velká nová funkce – odpadové hospodářství! To, co začalo jako vedlejší nápad pro nadcházející 7. éru, se rychle proměnilo v plnohodnotnou a zábavnou aktualizaci.
Nový systém odpadů
- Nejvyšší úrovně budov (mrakodrapy) produkují odpad – jediný typ nákladu, který negativně ovlivňuje své okolí.
- Stanice plné odpadu vytváří zónu, která deaktivuje vzorce budov – přestanou generovat cestující.
- Odpad je vizualizován přímo na budovách a infrastruktuře – vidíte poházené odpadky.
- Budovy s vypnutým vzorcem ztmavnou a vypadají opuštěně (obě vizualizace lze vypnout v nastavení).
Možnosti likvidace odpadu
- Odvoz odpadu daleko od center měst na skládky (rozšíření stanice).
- Spalování odpadu v uhelné elektrárně s výrobou elektřiny (zvyšuje znečištění).
- Investice do budovy na zpracování odpadu – postupná likvidace nebo výroba elektřiny.
- Rozšíření stanice o kontejnery tříděného odpadu pro snížení negativního vlivu.
- Nové typy vagonů a silničních vozidel specializovaných na přepravu odpadu.
Zpříjemnění hraní
- Možnost deaktivace vzorců v budovách (v multiplayeru ovlivní pouze vaši společnost).
- Kurzor zobrazující orientaci k severu a relativní polohu na mapě.
- Filtry v zobrazení průmyslu pro snadné zvýraznění výrobců a spotřebitelů podle suroviny.
- Hvězdičky označující nové objekty (budovy, vagóny, lokomotivy, typy tratí atd.).
Vylepšení grafiky
- TXAA (temporal antialiasing) potlačuje zrnění a zlepšuje jemnost obrazu.
- Anisotropní filtrování pro zachování detailů a ostrosti vzdálenějších textur.
- Automatický efekt doostření kompenzující určitou ztrátu ostrosti z TXAA.
- Přidány stíny v konstrukčním režimu pro realističtější pohled.
Optimalizace a opravy
- Předpřipravení objektů vrhajících stín na renderovacím vláknu.
- Vylepšené frustum culling terénu (nevykreslování částí mimo výhled kamery).
- Rychlejší aktualizace změn návěstidel díky předpřipraveným vztahům.
- Zrychlené načítání uložených pozic přeskočením reloadingu nezměněných modů.
- Vyřešení problémů s vozidly zaseknutými do sebe, vykolejením vlaků bez důvodu.
- Oprava zobrazení desetinných čárek v provozních nákladech vozidel.
- Vylepšení systému hodnocení nákladu ve stanicích a mnoho dalších oprav.
Odpadové hospodářství se ve hře objeví od 6. éry, ale aktualizace přináší mnoho vylepšení a oprav pro všechny hráče, bez ohledu na dosaženou éru. Po letní pauze je vývoj znovu v plném proudu – práce na letadlech a 7. éře pokračují, některé prvky (např. monorail) jsou již plně funkční.
Steam workshop se již rozrostl na více než 400 skvělých rozšíření a komunita stále roste. Děkujeme za vaši trpělivost a podporu! 🚂